Tejfog, maradófog – amit a gyermekek fogairól tudni érdemes

DentalKópé - A mesebeli gyerekfogászat

A kisbaba első mosolya fogak nélkül is elbűvölő látvány szülei számára. A hónapok, évek alatt kiteljesedő, egészséges tejfogacskákból álló fogsor nemcsak szép látvány, hanem nélkülözhetetlen eszköze a táplálkozásnak és a szép beszéd elsajátításának.

A tejfogak hasonlóan fontos szerepet töltenek be, mint a későbbi maradófogak, ezért tisztántartásukra nagy gondot kell fordítani. Az egészséges fogazat megtartásához elengedhetetlen a helyes fogápolási szokások kialakítása.

A fogszuvasodás okozta fájdalomtól szenvedő kisgyermek számára a fogászati kezelés nagyon rossz élmény, ezért fontos, hogy a szülők nagy gonddal óvják gyermekeik fogait. Amíg a picik kézügyessége nem fejlődik ki, a szülőknek kell a fogacskákat megtisztítani, és a helyes fogmosási technikát megtanítani. Amikor elkezdődik a fogváltás a gyermekek kézügyessége már fejlettebb, maguk mossák meg a fogaikat, amit azért nem árt ellenőrizni.

Erre a célra ajánlott a plakkfestő tabletta, amely a fogmosás után elszopogatva megmutatja, hogy hol maradt még lepedék.

Beszoktatás, redszeres fogászati ellenőrzés, kontrollvizsgálat

Nagy figyelmet fordítunk a gyermekek fogorvoshoz való pozitív viszonyának kialakítására. A beszoktatást fontos feladatnak érezzük, és nagy türelemmel, empátiával, olykor kreatív ötlettel segítjük a jó viszony kialakítását, a korábbi rossz élmények felülírását..

A rendszeres fogászati ellenőrzést már ebben az életkorban el kell kezdeni mert fontos, hogy a gyermek számára természetessé váljon a fogorvosi látogatás, másrészt a fogváltáskor mutatkozó rendellenességeket gyorsabban és egyszerűbben, akár éjszakai fogszabályozóval is lehet orvosolni. Az időben felismert, kezdődő szuvasodás pedig fúrás nélkül, ózonkezeléssel gyógyítható..

Serdülőkorban is szükség van a rendszeres fogászati ellenőrzésre, hisz a gyermekek figyelmét újból és újból fel kell hívni a fogápolás fontosságára, és ellenőrizni is ajánlott őket. Továbbá ebben az életkorban javasolt rögzíteni a helyes fogmosási technikát.

JAVASOLT GYERMEKFOGÁSZATI BEAVATKOZÁSOK:

Fogmosás tanítása, beszoktatás

Fogtisztítás, fogkőeltávolítás

Lézeres fogszuvasodás mérése

Ózonkezelés

Barázdazárás

Fogszabályozás

Tejfog / maradófog tömése

Gyökérkezelés

Tejfog / maradófog eltávolítása

Hozzászólások lezárva

Nincs hozzászólás. Légy az első!