A tejfog tömése – a tejfog szuvasodása és kezelése

Sajnos a tejfog szuvasodása igen gyakori jelenség gyermekkorban.

Egy biztos, minél korábban fordulunk szakemberhez, annál jobban kezelhető a probléma.
A tejfogak, szerkezetükből adódóan is hajlamosabbak a szuvasodásra, és a folyamat lefolyása is lényegesen gyorsabb.
Ami a szuvasodás elhatalmasodása szempontjából maradandó fogak esetében fél év, az tejfogak esetében 1-2 hónap.
A tejfog szuvasodása azért következik be könnyebben, mert a zománc vastagsága feleakkora, mint a maradó fogé, és ez a vékonyság adja a tejfogak sebezhetőségét.
Azonban ez esetben sem vagyunk eszköztelenek!

A tejfog szuvasodásának kezelése

A tejfog szuvasodása a szuvasodás mértékétől függően ózonkezeléssel, bifluoridos ecseteléssel, illetve a tejfog tömésével kezelhető.

A tejfog tömése

Hagyományos módszer:

A szuvas foganyagot fogászati fúróval eltávolítjuk. Ez vízzel és zajjal jár, ezért a gyermek részéről együttműködést és bátorságot igényel. A folyamatot a tömőanyag behelyezésével folytatjuk majd fotopolimerizációs lámpával megvilágítjuk. A folyamatot a tömés korrekciójával zárjuk.

A tömés során száraznak kell lennie a fog körüli területnek, mert különben a tömés kiesik.

Ózonterápia utáni tömés:

Az ózonkezelés és a tömés kombinációját akkor alkalmazzuk, ha a szuvasodás nagyon mély, illetve, ha a gyermek nem elég együttműködő, és nem lehet szárazon tartani a fogát a tömés elkészültéig.
A tejfog szuvasodásának kezeléséhez három ózonkezelésre van szükség, a harmadik ózonkezelés során a fogat kézi műszerrel megtisztítjuk.
Ez semmiféle zajjal nem jár, és vízmentesen történik.
Ezt követően a tömőanyagot a fogba helyezzük, majd lámpával megvilágítjuk.

Esetleges komplikációk: Amennyiben a szuvasodás mértéke olyan nagy, vagy esetlegesen baktérium jut a gyökércsatornába (mely sem szabad szemmel, sem röntgenen nem látható), akkor a tömés alatt begyullad a fog. Ez járhat fájdalommal, de az esetek többségében egy dudor keletkezik a fog körüli ínyen. Ilyenkor egy kicsi nyílást készítünk a tömésen és gyökérkezeljük a fogat. Általában ezeket a fogakat nyitva hagyjuk.

A tejfog szerkezetéből adódóan a tömőanyag nem köt olyan erősen a foghoz, mint egy maradó fognál. Sokszor a megmaradt egészséges foganyag hiányában előfordul, hogy a tömés kiesik. Tejfogtömésekre 1 év garanciát vállalunk.

A tej frontfogak tömése:

A tej frontfogak alakja és mérete miatt nem alkalmasak hosszútávú tömés készítésére. A frontfogakat ózonkezeléssel, illetve ecseteléssel kezeljük, a meglévő foganyag megtartása érdekében.

Az adott esettől függően az orvos készíthet tömést, de ezen tömések élettartama bizonytalan.

Ha az orvos megítélése alapján indokolatlan, ám szülői kérésre, esztétikai okokból történik a frontfog tömése, abban az esetben a kezelésre garanciát nem vállalunk.

Tejfog tömése 13000 HUF
A gyermekek maradófogaiba készülő tömések ára mérettől függően 18000-25000

A tejfogak védelme kiemelten fontos gyermekkorban.

A tejfogak védelme szempontjából a hangsúly a megelőzésen van! A legtöbbet a helyes táplálkozással, és a rendszeres alapos tisztítással tudjuk tenni a tejfohgak egészsége, épsége érdekében.

A fogápolást nem lehet elég korán kezdeni.

Kérdése van, időpontot szeretne? Írjon nekünk!

Hozzászólások lezárva

Nincs hozzászólás. Légy az első!